Naslovnica Društvo Borba protiv zla počinje u obitelji

Borba protiv zla počinje u obitelji

2050
0

Borba protiv zla započinje u obitelji, napominje vlč. Gabriele Amorth, koji, kao jedan od najistaknutijih egzorcista u Italiji, dobro poznaje unutarnji ustroj zla. Često je današnji razlog, zbog kojeg mnogi pojedinci postaju zli, što toliki mladi ljudi “žive ne upoznavši značenje svetosti djetinjstva“ pa zato ne znaju što to znači biti dobar otac ili majka.

Prema Amorthu, mladi parovi često ulaze u brak s namjerom da postanu “jedno tijelo” i “jedan Duh“, ali završe rastavljeni, “jer ih razdiru razne privlačne stvari; pa se rastave, pa se spoje u druge parove, obitelji, domove, u različitim zemljama i s različitom djecom.”

Ovaj kvar [rastavljenih obitelji] dovodi do delinkvencije, zloće i zla, da budem samo blago ciničan“, kaže Amorth. Vlč. Amorth je zaređen za svećenika 1954. godine u Družbi sv. Pavla. Godine 1986. imenovan je egzorcistom rimske biskupije.

unnamedAngelo De Simone – također član Družbe svetoga Pavla – skupio je misli svećenika i egzorcista u novoj knjizi- intervjuu pod naslovom: Bog je ljepši od đavla, jedno duhovno svjedočanstvo.

Prema De Simoneu, iz uvida vlč. Amortha, danas je bitno ponovno otkrivanje nečijeg odnosa s ocem. Amorth ističe kako nedostatak vlastitog oca “otvara u djeci tako bolnu ranu koja ih izlaže devijantnom ponašanju, delinkvenciji, i doista zlim djelima.

Također navodi da je potrebno ponovno otkriti svoj odnos s Bogom, našim nebeskim Ocem.

Prema rimskom egzorcistu, mnogi ljudi koji su mislili da su “opsjednuti” zapravo su “ranjene osobe s vrlo izranjenom dušom, jer gledaju samo na Božji zakon, a da nisu okusili Njegovu ljubav“.

Potaknut svećeničkom ljubavlju, vlč Amorth ih poziva da otkriju u sebi, usprkos svojim ograničenjima, svoj identitet, dostojanstvo i svetost djece Božje. De Simone piše u uvodu knjige: “Upravo je taj oslobađajući identitet ljubljenog Božjeg sina ono što omogućuje ocu Gabrielu da se suoči s đavlom, i što mu daje snagu i božansku milost, da ga porazi.

U tim nesretnim dušama, De Simone nastavlja, otac Amorth “ide u potragu za božanskom ‘slikom i prilikom’ koju nijedna zla sila ne smije dodirnuti. Ukratko, on uzima zdravo za gotovo da je Bog više prisutan, više dobar, ljepši i privlačnije od đavla“.

Otac Amorth podsjeća da je veliko dobro prisutno i danas. “Ali“, dodaje “nije uvijek jasno, niti je objavljeno. U stvari, ono što neki nazivaju “euphobia ‘, odnosno odbijanje dobra, danas raste“.

Božje stvari “su dobre vijesti i stoga se uglavnom ignoriraju”. Prema Amorthu, đavla više zanima crna kronika pa tako dobiva više pažnje. “Zli postoji, ali se boji našeg Gospodina“. Prava vjera i molitva su “čvrste postavke za obranu se od đavla“.

I egzorcist i oni koji su samo kršteni su sigurni do te mjere da su svjesni da su ljubljeni od Boga Oca, Sina i Duha Svetoga; da su zaštićeni od strane Blažene Djevice Marije, i od anđela i svetaca; Ukratko, da stoje na strani Jačega i Privlačnijega.”

– Koja unutarnja raspoloženja nas mogu upozoriti da je netko pod mogućim utjecajem đavla?

Vlč. Amorth sugerira “kako pomoć može biti u otkrivanju moguće nelagode koja je u nama”, a to se može izraziti u različitim oblicima: tuzi, ljutnji, nasilju, pobuni, pa čak i bogohuljenju.

On također preporučuje “napuštanje svakog ponašanja koje se manifestira ravnodušnim stavom, apatijom i nedostatkom interesa za dobro, tako da živiš u dubokom miru i s dobrom savješću“. Savjetuje ostanak “u zajedništvu s Bogom” tako da se “napuste elementi praktičnog ateizma i života u grijehu“.

Konačno, on savjetuje poniznost, vjeru, molitvu, primanje sakramenata, življenje kršćanskog života u skladu s Evanđeljem, riječi ljubavi i opraštanje neprijateljima.

Ako postoji jedan siguran način da se sklonimo od đavoljeg utjecaja“, primjećuje Amorth, “to je da dopustimo da nas privuku dobrota i ljepota koje proizlaze iz samog dobra i od našeg Boga i Oca.

Fra Amorth zaključuje razgovor rekavši da Gospodin daje i egzorcistima i svim krštenima “sve milosti potrebne za suočavanje i nadjačavanje đavla. Jer svatko može odgovoriti na njegove prijetnje: Ja sam umotan u Gospin plašt; Što mi možete učiniti? Imam Svetog Mihaela Arkanđela na mojoj strani, pokušajte se boriti s njim. Imam svog anđela čuvara koji bdije nada mnom, koji me pazi; ne možete učiniti ništa“.

Izvor