Naslovnica Crkva Je li nadbiskup Fulton Sheen prorokovao o našim vremenima?

Je li nadbiskup Fulton Sheen prorokovao o našim vremenima?

1759
0

“Mi smo na kraju Kršćanskog svijeta”, rekao je nadbiskup Fulton Sheen tijekom govora 1974. godine. Jasno je da nije mislio na Kršćanstvo ili Crkvu kao takvu, nego: “Kršćanski svijet je ekonomski, politički, društveni život inspiriran kršćanskim načelima. Tome dolazi kraj – gledamo kako umire. Pogledajte simptome: raspad obitelji, razvod, pobačaj, nemoral, opće nepoštenje.”

U razgovoru prije 72 godine, biskup Fulton Sheen je već tada, poput starih proroka, predvidio današnja događanja i upozorio na krizu.

“Zašto toliko malo ljudi shvaća ozbiljnost naše sadašnje krize?” zapitao je, a zatim sam dao odgovor: “Djelomično zato što ljudi ne žele vjerovati da su njihova vremena zla, dijelom zato što to uključuje previše samooptuživanja, i prvenstveno zato što su sami sebi mjerilo te nemaju drugih standarda po kojima bi mjerili svoje vrijeme… Samo oni koji žive po vjeri znaju što se događa u svijetu. Velike mase bez vjere nesvjesne su destruktivnih procesa koji se događaju.”

Dovoljno je pogledati današnje vijesti i naslove, da nam bude jasno o kakvoj krizi govori. Kako bi naglasio svoju tezu, Sheen je istaknuo kako “Sveto pismo opisuje da je na sam dan uništenja Sodome, sunce sjalo; kraljevstvo kralja Baltazara završilo je u tami; ljudi su gledali kako se Noa priprema za potop 120 godina prije njegovog početka, ali nisu vjerovali. Usred očitog prosperiteta i svjetskog jedinstva, anđelima stiže nalog uništenja, no mase nastavljaju sa svojom poganskom svakodnevicom. Kao što nam je rekao naš Gospodin: “Kao u dane Noine, tako će biti i Dolazak Sina Čovječjega. Kao što su u dane one – prije potopa – jeli i pili, ženili se i udavali do dana kad Noa uđe u korablju i ništa nisu ni slutili dok ne dođe potop i sve odnese – tako će biti i Dolazak Sina Čovječjega.”(Mt 24, 38-39)

Sheen se pitao jesmo li uopće svjesni znakova vremena jer se “temeljne dogme modernog svijeta raspadaju pred našim očima.” Zamijenjene su pretpostavkama po kojima čovjek (1) “nema druge funkcije u životu nego proizvesti i steći bogatstvo”, (2) ideja da je čovjek prirodno dobar i “nema potrebe za Bogom koji bi mu dao prava, ili Otkupitelju koji bi ga spasio od krivnje, jer napredak je automatski zahvaljujući znanosti-obrazovanju i evoluciji, koje će jednog dana učiniti čovjeka nekom vrstom boga” i (3) ideja da razum nije za otkrivanje “značenja i cilja života, odnosno spasenje duše, nego samo za osmišljavanje novog tehničkog napretka kojim će na ovoj zemlji čovjek stvoriti sebi grad koji će istisnuti grad Božji”.

Sheen je ponudio još jedan razlog neminovnog nastanka krize – “da bi se spriječila lažna identifikacija Crkve sa svijetom”. Naš Gospodin je htio da se njegovi sljedbenici razlikuju od onih koji to nisu: Ja sam vas izabrao iz svijeta, zbog toga vas svijet mrzi. (Iv 15,19)

Sheen je savršeno opisao naslove iz 2018.-1919. godine koji se odnose na borbu za dostojanstvo života i napade na ljude koji se zalažu za vjeru, za život, za brak. “Zlo nas mora odbaciti, prezreti, mrziti, proganjati, i onda ćemo potvrditi našu odanost, potvrditi našu vjernost te izreći na čijoj smo strani. Naš broj će se uistinu smanjiti, ali naša će se kvaliteta povećati. Tada će se obistiniti riječi našeg Učitelja: “tko ne sabire sa mnom, rasipa” (Mt 12,30).

Ipak, Sheen se ne boji za Crkvu, nego za svijet kada govori o “nastanku Antikrista protiv Krista”.

“Ne drhtimo jer Bog može biti srušen, nego zbog vladavine barbarstva; pretvorba u župi ne može propasti, nego naš dom; sakramenti ne mogu nestati, nego moralni zakon. Crkva ne može imati drugačije riječi za žene koje plaču od onih Kristovih na putu prema Golgoti: “Ne ne plačite nada mnom, nego plačite nad sobom i nad djecom svojom.”(Lk 23,28)

Tijekom stoljeća Crkva je imala svoje Velike petke, podsjetio je, ali uvijek dolazi Uskrsna nedjelja jer je Isus obećao da je vrata pakla neće nadvladati. “I evo, ja sam s vama u sve dane – do svršetka svijeta.”(Mt 28,20)

Odlomci su iz članka koji je objavljen na stranici Catholic National Register, a cijeli tekst, koji svakako preporučujemo čitateljima, možete pročitati na gore navedenom linku.