Naslovnica Crkva Kardinal Kasper ponovno omalovažavao Kongregaciju za nauk vjere

Kardinal Kasper ponovno omalovažavao Kongregaciju za nauk vjere

1641
0

Kardinal Kasper se ovih dana ponovno pojavio kao izvor glavnih vijesti po blogosferi- nakon što je za vrijeme posjeta SAD-u otvoreno omalovažavao Prefekta Kongregacije za nauk vjere,  Gerharda Ludwiga Müllera.

Njemački kardinal, kojeg ponekad nazivaju i “papinim teologom”, rekao je kako su najnovije kritike iz Vatikana upućene američkim časnim sestrama (vidi članak ovdje) tipične za “uži” pogled koji dužnosnici Rimske kurije imaju tendenciju često zauzimati, ali je dodao kako američki katolici ne bi trebali biti pretjerano zabrinuti.

I mene su također smatrali sumnjiv!“- rekao je uz smijeh kardinal Walter Kasper, tijekom svog pojavljivanja u ponedjeljak (5. svibnja) na Fordham University u SAD-u. “Ja im ne mogu pomoći“- dodao je pozivajući se na svoje kritičare u Rimu .

Kasper je također ispričao publici kako je papi, nakon što ga je Franjo javno pohvalio po imenu, samo nekoliko dana nakon izbora „prišao stari kardinal i rekao: “Sveti Oče, ne možete to učiniti! Postoje krivovjerja u njegovoj knjizi!” Prema Kasperu, kada mu je papa prepričavao ovu anegdotu, Papa se nasmiješio i dodao: “To ulazi na jedno uho i izlazi na drugo.”

Kasper očito voli pokazivati svoj bliski odnos s papom Franjom pa ga često citira iz njihovih neformalnih razgovora. Tako je u jednom intervjuu izazvao skandal tvrdeći da papa misli kako 50 posto današnjih brakova uopće nije valjano. Ako je to uistinu tako, posljedice bi mogle biti zastrašujuće (vidi blog post kanonskog stručnjaka ovdje).

Iz časopisa Commonweal-a :

Kasper: “To je pravi problem. Razgovarao sam i s Papom o tome, a on mi je rekao kako vjeruje da 50 posto brakova nije valjano. Brak je sakrament. Sakrament pretpostavlja vjeru. A, ako par samo želi građansku ceremoniju u crkvi jer je to ljepše, romantičnije, morate se pitati postoji li tu vjera, prihvaćaju li oni doista sve uvjete za valjan sakramentalni brak– a to je jedinstvo, isključivost, ali i nedjeljivost.