Naslovnica Crkva Kardinal Sarah: Svećenici nisu obvezni prati noge ženama tijekom liturgije na Veliki...

Kardinal Sarah: Svećenici nisu obvezni prati noge ženama tijekom liturgije na Veliki četvrtak

1535
0

Svećenici nisu obvezni prati noge ženama tijekom liturgije na Veliki četvrtak!- potvrdio je kardinal Robert Sarah, prefekt Kongregacije za bogoštovlje i disciplinu sakramenata, novinarima u Rimu te izjavio da svaki biskup ili svećenik “mora odlučiti u skladu s vlastitom savješću, a prema svrsi koju je Gospodin odredio ustanovivši ovu gozbu.”

Ova potvrda dolazi u trenutku kada je iz ureda Svete Stolice stiglo priopćenje da će papa Franjo na ovogodišnjem misnom slavlju na Veliki četvrtak oprati noge dvanaest izbjeglica (ne spominje se koliko će od njih biti katolici, odnosno kršćani, odnosno…).

Svetome Ocu nisu strane inovacije u liturgijskim obredima, a današnja objava slijedi službene promjene koje je Papa uvrstio u rubriku Rimskoga misala za pranje nogu na misi Večere Gospodnje, a koje se su u skladu s njegovim višegodišnjim odstupanjem od pravila u obredu. Papa je tad izjavio kako želi “izraziti puno značenje geste koju je Isus učinio na Posljednjoj večeri, njegovo davanje samoga sebe ‘do kraja’ za spasenje svijeta, njegovu beskrajnu ljubav”. Kao što već znamo, samo tjedan nakon njegovog izbora za papu, Franjo je odlučio uključiti žene (uključujući muslimane) u obred, pa je isto ponovio u 2014. i 2015. godini, što je samo moglo značiti kako želi normalizirati ovu praksu. Ova reforma je dakle bila neizbježna, odnosno samo je bila pitanje vremena.

Može se predvidjeti kako će uz već postojeće druge “opcije”, kao što su primanje pričesti na ruku, ženski ministranti, “izvanredni” djelitelji Svete pričesti i “ad populum” slavlja, sudjelovanje žena u misnim obredima kroz pranje nogu na Veliki četvrtak postati gotovo obavezno, a svećenici koji to odbijaju biti obilježeni kao “reakcionari” i zatim sankcionirani na razne načine.

Zato izjava kardinala Saraha može biti utjeha onim svećenicima koji ipak razmatraju ‘svrhu zbog koje je Gospodin ustanovio ovu gozbu‘.

Izvori: 1, 2