Naslovnica Crkva Nizozemski kardinal: ‘Rodna teorija’ je prijetnja naviještanju Evanđelja

Nizozemski kardinal: ‘Rodna teorija’ je prijetnja naviještanju Evanđelja

593
0

Nizozemski kardinal Willem Eijk otvorio je svojim govorom Rimski Life Forum na Papinskom sveučilištu sv. Tome Akvinskog u Rimu, upozorivši da prijetnja “rodne teorije” ne ugrožava samo tradicionalnu obiteljsku zajednicu, već i samu kršćansku vjeru.

64-godišnji Eijk je trenutni nadbiskup Utrechta. Postao je kardinal 2012. godine za vrijeme pontifikata pape Benedikta, a posljednjih godina istaknuo se kao jedan od glasnijih branitelja pravovjernog crkvenog učenja. On je prethodno okrivio Amoris Laetitiu za “lomljenje” Crkve i izjavio kako bi papa Franjo moga biti dio “posljednjeg suda” za Crkvu prije drugog Kristovog dolaska.

U svom uvodnom obraćanju (pročitajte cjelokupni govor u poveznici), kardinal Eijk je rekao da je “vizija čovjeka” iznesena rodnom teorijom, koju je definirao kao ideju prema kojoj netko može odabrati vlastiti spol, “radikalno” suprotstavljena stajalištu kršćanskog poimanja ljudske osobe. Korijen teorije roda leži u feminističkom pokretu šezdesetih i sedamdesetih godina, tvrdi kardinal.

“Radikalizirani feminizam je uvjeren kako je uloga udane žene kao instrumenta za rađanje i obrazovanje potomaka samo društvena uloga, koju joj je do sada nametalo društvo”, rekao je. “Također su uvjereni da se ona može, čak i mora, toga osloboditi upotrebom kontracepcije i umjetne reprodukcije.”

Eijk je tvrdio da je to “oslobođenje” otvorilo put prema “potpunoj odvojenosti roda od biološkog spola”, pa čak i legalizaciji pobačaja.

Kardinal je zatim rekao posjetiteljima konferencije kako međunarodna tijela, poput Svjetske zdravstvene organizacija, koriste novac kao prijetnju različitim nacijama da podrže rodnu teoriju i da je usade u dječje umove. Primjetio je kako je javno odobravanje teorije o spolu posljedica “hiperindividualizma zapadnog društva i prateće autonomne etike”, koji  na ljudsko tijelo više gledaju kao na alat nego kao sastavni dio duše. Eijk je citirao učenje pape Ivana Pavla II. o teologiji tijela kako bi pobio tu tvrdnju.

“Ljudska osoba nije samo njezin um, nego jedna jedinica duhovne i materijalne dimenzije, duše i tijela. Ljudska osoba nije samo njezina duša, niti samo njezino tijelo”, izjavio je. Ljudsko tijelo, “nije sirova datost … ono pripada biću ljudske osobe [i] ima svoje ciljeve i značenja koje ljudska osoba ne može promijeniti.”

Eijk je potvrdio razlike između muškaraca i žena, kao i komplementarnost muškaraca i žena i upozorio da bi promjena tog odnosa bila katastrofalna za Evanđelje.

“Uklanjanje ili promjena značenja oca, majke, braka, očinstva i majčinstva otežava navještanje vjere o Bogu u tri osobe – Bogu Ocu, Kristu kao Sinu Boga Oca, koji je postao čovjekom, a Mariji kao supruzi Duha Svetoga. Bog je identificiran kao Otac i supružnik svoga naroda Izraela. Podrivanje važnosti muža i žene znači potkopavanje mogućnosti da se to objavi.”

Eijk je svoje primjedbe zaključio primjećujući da je izlaganje pogrešaka rodne teorije “krajnje hitno, jer posljedice te teorije ne dovode u pitanju samo seksualnu moralnost, nego i samo naviještanje kršćanske vjere”.

Izvor