Naslovnica Crkva Novo tumačenje Humanae Vitae “u radikalnoj i izravnoj suprotnosti s Učiteljstvom Crkve”

Novo tumačenje Humanae Vitae “u radikalnoj i izravnoj suprotnosti s Učiteljstvom Crkve”

925
0

Katolički filozof Josef Seifert, bivši član Papinske akademije za život, pozvao je jednog od novih članova – oca Maurizia Chiodija, koji je nedavno branio uporabu umjetne kontracepcije (ovdje), da povuče svoje “teške pogreške” ili da da ostavku.

Otac Chiodi imenovan je članom Papinske akademije za život prošle godine, kada je papa Franjo obnovio akademiju, smjenjujući gotovo 100 članova i imenujući 45 novih.

Na predavanju prošlog mjeseca na Papinskom sveučilištu Gregoriana u Rimu otac Chiodi je izjavio da postoje “okolnosti – upućujem na Amoris Laetitia, osmo poglavlje- koje upravo zbog odgovornosti zahtijevaju kontracepciju”.

Crkveno učenje zabranjuje kontracepciju u svim okolnostima.

Papa Pio XI. napisao je da „Svaka upotreba ženidbe gdje po čovječjem nastojanju biva bračni čin lišen svoje naravne sposobnosti da proizvede život, krši Božji i naravni zakon i oni koji takvo što čine, kaljaju se ljagom teškoga grijeha. Kontracepcija je “intrinzično zlo” , a “Božje Veličanstvo s najvećim gnušanjem osuđuje ovaj strašni zločin“.

Papa Pavao VI. napisao je u Humanae Vitae da je svako manipulativno odvajanje ljubavnog čina od rađanja nemoralno i da “nikad nije zakonito, čak ni za najteže razloge, činiti zlo da bi se ono dobro moglo dogoditi“.

Isto tako treba odbaciti bilo koji zahvat, koji, kad se namjerava izvesti bračni čin, ili je on izveden, ili kad on ide prema svojim prirodnim posljedicama, ima za cilj sprečavanje začeća, ili su primijenjena sredstva usmjerena prema tom cilju.”

Crkva ostaje vjerna sebi i svom nauku, bilo kada prosuđuje da supružnici slobodno biraju neplodne dane, bilo kada kao uvijek nedopuštene odbacuje korištenje onih sredstava koja izravno sprečavaju začeće, makar se za drugačije mišljenje ponavljaju razlozi koji se čine časni i teški.“ (4476, 4478)

Ove 2018. obilježavamo 50. obljetnicu Humanae Vitae, a sada postoje ozbiljne naznake da bi neki vatikanski teolozi i službenici mogli pokušati potkopati njeno učenje.

Seifert, austrijski filozof i bliski suradnik svetog Ivana Pavla II., u priopćenju je izjavio kako je mišljenje oca Chiodija “u radikalnoj i izravnoj suprotnosti s Učiteljstvom Crkve. Prema Seifertu, “središnje moralno učenje jest da postoji divna i duboka veza između bračne zajednice ljubavi i rađanja, tako da je svaki pojedinačni kontraceptivni čin koji odvaja bračni čin od njegovog jedinstvenog prokreativnog značenja u biti pogrešan u bilo kojoj situaciji“.

Seifert je istaknuo kako se nada da će papa Franjo i članovi Papinske akademije za život, a naročito njezin predsjednik nadbiskup Vincenzo Paglia, “tražiti o. Chiodija da opozove ove teške pogreške ili odmah odstupi iz članstva u toj slavnoj Akademiji čiji se osnivač i duhovni Otac papa Ivan Pavao II. nedvosmisleno i dosljedno borio upravo protiv ovih istih pogrešaka koje sada predlaže otac Chiodi, te ih osudio na najodlučniji način.”

“Štoviše, sveti Ivan Pavao II. utemeljio je Papinsku akademiju za život upravo kako bi objasnio i branio te istine koji Chiodi negira.”

Prije reformi koje je pokrenuo papa Franjo, svi članovi akademije morali su dati zakletvu da će braniti određena crkvena učenja. Seifert, koji je i sam dao prisegu, kaže kako će biti “duboko ožalošćen” zbog moguće “izdaje” rada akademije, ako izrečeni stavovi oca Chiodija ne budu opozvani- bilo od samog svećenika, akademije ili pape Franje.

Izvor