Naslovnica Papa Franjo Papa Franjo o ispravnom tumačenju “Amoris Laetitia”

Papa Franjo o ispravnom tumačenju “Amoris Laetitia”

1814
0
“Tekst je jako dobar i potpuno obuhvaća značenje VIII. poglavlju u ‘Amoris Laetitia’. Ne postoje druga tumačenja”.

Po prvi put, papa Franjo je pismeno dao svoje mišljenje o ispravnom tumačenju postsinodalne pobudnice o obitelji, i to u pismu upućenom biskupima Argentine.

U osmom poglavlju pobudnice govori se o integriranju “ranjenih” i neregularnih obitelji te poziva na proces razlučivanja koji bi mogao dovesti do ponovnog pristupa sakramentima, ovisno o pojedinom slučajevima. Papin dokument je dosad bio podvrgnut različitim tumačenjima, a neki su komentatori tvrdili kako su prethodne norme u biti ostale nepromijenjene.

Papa je već dao usmeni odgovor na ovo pitanje tijekom povratnog leta s grčkog otoka Lesbosa prošlog travnja. Na pitanje o omogućavanju pristupa sakramentima koje nije postojalo prije objave enciklike “Amoris Laetitia” papa je odgovorio: “Mogao bih reći DA, ali to bi bio prekratak odgovor. Preporučujem svima da pročitaju izlaganje kardinala Schönborn, velikog teologa.

U dokumentu koji su biskupi Buenos Airesa poslali svećenicima početkom rujna, uključeno je i pismo koje ocrtava niz kriterija na temelju osmog poglavlja pobudnice, a posebno o mogućnostima pristupa sakramentima razvedenim vjernicima koji su ušli u drugi brak. Prije svega, navodi se da nije ispravno “govoriti o ‘dozvoli za pristupanje sakramentima, nego o procesu razlučivanja pod vodstvom župnika. Ova “pastoralna pratnja” zahtijeva da svećenik pokaže “majčinsko lice Crkve”, prihvaćajući iskrenu namjeru pokornika i njegovu iskrenu namjeru da živi svoj život prema Evanđelju i praksi ljubavi.

Kada postoji priznanje, u konkretnom slučaju, gdje postoje ograničenja koja smanjuju stupanj odgovornosti i krivnje – naročito kada osoba vjeruje da će počiniti drugu grešku koja bi mogla naškoditi djeci rođenoj u novom braku – ‘”Amoris Laetitia” uvodi mogućnost pristupa sakramentima pomirenja i euharistije‘.

Ljudi trebaju biti vođeni kako bi izložili “svoju savjest pred Bogom“, pogotovo “kada je riječ o njihovom ponašanju prema djeci ili prema napuštenom supružniku. Kada postoje nepravde koje su ostale neriješene, pristup sakramentima je posebno sporan.

Konačno, biskupi su primijetiti da “bude li pristup sakramentima dodijeljen u nekim slučajevima, imalo bi smisla da se ta odluka čuva u tajnosti, pogotovo kada se predviđa sukob“. U isto vrijeme, međutim, “zajednici treba dati smjernice, tako da mogu rasti u duhu razumijevanja i otvorenosti“.

Papin je odgovor došao 5. rujna kao pohvala radu biskupa- “pravi primjer pratnje svećenika“. Ključni izraz u njegovom pismu je: dokument izdan od strane biskupa Buenos Airesa “je jako dobar i potpuno prihvaća značenje VIII. poglavlja ‘Amoris Laetitia’. Nema druge interpretacije. Siguran sam da će učiniti mnogo dobra“. Što se tiče “puta dobrodošlice, pratnje, razlučivanja i integracije”, rekao je: “Znamo da je (put) naporan, ovo je pastoral ‘prsa u prsa’, u kojem programski, organizacijski i pravno posredovanje nije dovoljno, iako je to neophodno“, zaključuje papa.

Izvor