Naslovnica Crkva Pitanje koje je (ipak) podijelilo Crkvu

Pitanje koje je (ipak) podijelilo Crkvu

1400
0

Poljska Biskupska konferencija odlučila je slijediti pristup i učenje Ivana Pavla II. o pričešćivanju razvedenih i ponovno ‘vjenčanih’ vjernika u drugom civilnom braku.

Biskupi su u deklaraciji 6. lipnja izjavili kako bi katolike u preljubničkim odnosima trebalo voditi do “pravog obraćenja i pomirenja s djecom rođenom u ovoj zajednici te sa sakramentalnim supružnikom“.

Učenje Svetog Ivana Pavla II. u njegovoj postsinodalnoj apostolskoj pobudnici iz 1981. godine Familiaris Consortio “nije se promijenilo” s Amoris Laetitia pape Franje, izjavio je glasnogovornik poljskih biskupa Pawel Rytel-Andrianik.

U Familiaris Consortio, Ivan Pavao II. je odlučno zatvorio vrata pitanju pričešćivanja razvedenih i ponovno vjenčanih katolika.

“Crkva potvrđuje svoju praksu, utemeljenu na Svetom pismu, da euharistijskoj pričesti ne pripušta rastavljene i ponovno vjenčane. Oni sami naime sprječavaju da ih se pripusti jer se svojim stanjem i životnim položajem objektivno udaljuju od veze ljubavi između Krista i Crkve koju euharistija označava i ostvaruje.”

Sv. Ivan Pavao II. dalje objašnjava:

“Preostaje, osim toga, još jedan osobit pastoralni razlog: ako bi se ti ljudi pripustili euharistiji, vjernici bi bili uvedeni u zabludu i zabunu o tom što Crkva uči o ženidbenoj nerazrješivosti.”

Nadalje” – napisao je sv. Ivan Pavao II. – “pomirenje u sakramentu pokore – koje bi otvorilo put svetootajstvu euharistije – može se udijeliti samo onima koji su, pokajavši se što su pogazili znak Saveza i vjernosti Kristu, iskreno spremni prihvatiti oblik života koji više nije u suprotnosti s nerazrješivošću ženidbe. To doista zahtijeva da muškarac i žena, kad iz ozbiljnih razloga – primjerice radi odgoja djece – ne mogu ispuniti obvezu rastave, ‘preuzmu obvezu da žive u potpunoj uzdržljivosti, to jest da se uzdržavaju od čina koji su pridržani samo bračnim drugovima‘.” („Familiaris consortio“, 84).

Prošlog srpnja, predsjednik poljske biskupske konferencije je nakon privatnog susreta s papom Franjom, izjavio kako bi omogućavanje svete pričesti razvedenim i ponovno vjenčanim katolicima izazvalo “teološki sukob”. Crkva u Poljskoj ne želi krenuti tim putem, rekao je tad nadbiskup Stanislaw Gadeck.

“Ako je brak valjano zaključen, onda nema osnova za podjelu Svete pričesti osobi koja se razvede i ponovno vjenča“, dodao je.

Izvor

S druge strane, u Argentini je prošle nedjelje u župnoj crkvi sv. Roka u Santa Feu mjesni biskup. Mons. Macin, kojega je imenovao papa Franjo 2013., organizirao svečanu Misu u kojoj je javno proglasio kako je odlučeno da se nazočni parovi – prema normama postavljenim u pismu koje je poslao papa Franjo prije 6 mjeseci i u okviru integracije kršćana koji su ‘marginalizirani’ zbog svog neregularnog stanja (budući da su rastavljeni i ‘ponovno vjenčani’ ili u nekom drugom neregularnom stanju) nakon što je prošlo razdoblje od 6 mjeseci subotnjih susreta koji su nazvani ‘put razlučivanja’UKLJUČE U PUNO SAKRAMENTALNO ZAJEDNIŠTVO, što je učinjeno u ovom obredu. Ni u jednom trenutku nije spomenuto da su ti ljudi učinili bilo kakav zavjet čistoće ili da žive ‘kao brat i sestra’.

Isto je tako svima spomenutima (oko 30 parova) podijeljena Sveta pričest, u svečanoj atmosferi u nazočnosti njihove rodbine, koja je obred radosno ovjekovječila fotografiranjem. Ni u jednom trenutku nije spomenuto sv. Pismo koje osuđuje preljubništvo, a neprestano su spominjani izvadci iz Amoris Laetitije gdje se govori da rastavljeni i ‘ponovno oženjeni’ trebaju biti uključeni u puno zajedništvo.

Izvor